Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení nejvhodnějšího poměru katodových materiálů pro systém lithium-síra
Benešová, Petra ; Kazda, Tomáš (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce jsou akumulátory lithium-síra se zaměřením na stanovení nejvhodnějšího poměru složek katodového materiálu. První dvě kapitoly poskytují úvod do problematiky elektrochemických zdrojů energie a stručný přehled nejčastěji používaných primárních a sekundárních baterií. Bližší pozornost je následně věnována lithno-iontovým akumulátorům a akumulátorům lithium-síra, v práci jsou popsány jejich principy funkce, nejčastěji používané materiály a výhody/nevýhody daných technologií. Další kapitola je zaměřena na měřicí metody, jejich principy a účel. Experimentální část práce je věnována volbě vhodného postupu přípravy elektrodové pasty a poté zejména vyhodnocení a srovnání elektrochemických vlastností vzorků s pěti rozdílnými poměry složek aktivního materiálu. Procentuální poměr síry v těchto připravených vzorcích je v rozmezí 64-88 hm. % s cílem prozkoumat vliv zvyšování obsahu aktivního materiálu na vlastnosti článků.
Příprava a charakterizace sulfurizovaných polymerů pro elektrochemické zdroje proudu
Svoboda, Lukáš ; Kazda, Tomáš (oponent) ; Čech, Ondřej (vedoucí práce)
Baterie založené na lithno-sírové technologii mají potenciál ukládat několikanásobně vyšší množství energie při zachování stejné hmotnosti, než stávající lithno-iontové baterie. To je možné díky vysoké teoretické hustotě energie síry, která převyšuje hodnoty dosavadních materiálů používaných v bateriích. Tyto baterie však trpí několika nedostatky, které doposud brání praktickému využití. Využití amorfní síry místo její krystalické formy by mohlo vést ke zvýšení životnosti a nábojové účinnosti. Jako perspektivní metoda přípravy polymerní síry se jeví inverzní vulkanizace, která zabraňuje zpětné rekrystalizaci a amorfní formu síry stabilizuje. Cílem této práce je příprava a studium vlastností materiálů z inverzně vulkanizované síry.
Determination Of The Most Suitable Ratio Of Cathode Materials For The Lithium-Sulfur Battery System
Benešová, Petra
This paper presents the topic of lithium-sulfur batteries with a main focus on the influenceof different ratio of the cathode materials on the final electrochemical performance of the cell.The theoretical part of the article provides a comprehensive overview of the Li-S technology, mainadvantages and challenges related to the practical use of Li-S systems, and briefly mentions thetypical cathode materials. The objective of the experimental part is to provide a comparison of differentratios of cathode materials in terms of their electrochemical performance, taking into considerationthe physicochemical properties of prepared materials.
Stanovení nejvhodnějšího poměru katodových materiálů pro systém lithium-síra
Benešová, Petra ; Kazda, Tomáš (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce jsou akumulátory lithium-síra se zaměřením na stanovení nejvhodnějšího poměru složek katodového materiálu. První dvě kapitoly poskytují úvod do problematiky elektrochemických zdrojů energie a stručný přehled nejčastěji používaných primárních a sekundárních baterií. Bližší pozornost je následně věnována lithno-iontovým akumulátorům a akumulátorům lithium-síra, v práci jsou popsány jejich principy funkce, nejčastěji používané materiály a výhody/nevýhody daných technologií. Další kapitola je zaměřena na měřicí metody, jejich principy a účel. Experimentální část práce je věnována volbě vhodného postupu přípravy elektrodové pasty a poté zejména vyhodnocení a srovnání elektrochemických vlastností vzorků s pěti rozdílnými poměry složek aktivního materiálu. Procentuální poměr síry v těchto připravených vzorcích je v rozmezí 64-88 hm. % s cílem prozkoumat vliv zvyšování obsahu aktivního materiálu na vlastnosti článků.
Influence Of Ambient Temperature On Electrochemical Parameters Of Lithium-Sulfur Batteries
Jaššo, Kamil
With the increasing popularity of electric vehicles, the demand for their range is increasing and thus demand for the batteries that power them. Range of current electric vehicles using Li-ion battery technology is around 250 miles (400 km). In the case of use of new prospective next-gen batteries such as Lithium-sulfur (Li-S) range of the electric vehicle may be doubled or even tripled. However, there are many challenges ahead of using these batteries in electric vehicles. Since the batteries in electric vehicles are largely affected by ambient temperature, this article deals with researching the effect of ambient temperature on lithium-sulfur batteries.
Příprava a charakterizace sulfurizovaných polymerů pro elektrochemické zdroje proudu
Svoboda, Lukáš ; Kazda, Tomáš (oponent) ; Čech, Ondřej (vedoucí práce)
Baterie založené na lithno-sírové technologii mají potenciál ukládat několikanásobně vyšší množství energie při zachování stejné hmotnosti, než stávající lithno-iontové baterie. To je možné díky vysoké teoretické hustotě energie síry, která převyšuje hodnoty dosavadních materiálů používaných v bateriích. Tyto baterie však trpí několika nedostatky, které doposud brání praktickému využití. Využití amorfní síry místo její krystalické formy by mohlo vést ke zvýšení životnosti a nábojové účinnosti. Jako perspektivní metoda přípravy polymerní síry se jeví inverzní vulkanizace, která zabraňuje zpětné rekrystalizaci a amorfní formu síry stabilizuje. Cílem této práce je příprava a studium vlastností materiálů z inverzně vulkanizované síry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.